مجذوبان نور,تصوف,صوفیه,دراویش گنابادی,majzooban

                               تصوف

احادیث در ردّ تصوّف از معصومان فراوان است که در اینجا برخی از آن ها ذکر می شود:

پیامبراسلام (ص) فرمود: لا یقوم علی امّتی حتّی یقوم قوم من امّتی اسمهم الصوفیه ، لیسوا منّی و إنّهم یحلقون للذکر و یرفعون اصواتهم، یظنون أنّهم علی طریقی بل هم أضلّ من الکفار و هم أهل النّار لهم شهیق الحمار.

قیامت برای امت من پدیدار نمی شود تا این که از میان امت من قومی بپاخیزید که نام آنان صوفی است،  و آنان از من نیستند، آنان برای ذکر، حلقه می زنند و صدا های خود را بلند  می کنند، گمان می برند که بر روش من هستند، بلکه آنان از کفار گمراه تر و از اهل آتش هستند، برای آنان بانگ الاغ است.[1]
امام  صادق(ع)فرمود:...إنّهم أعداؤنا فمن مال الیهم فهو منهم و یحشر معهم، و سیکون أقوام یدّعون حبّنا ویمیلون   الیهم و یتشبّهون بهم و یلقّبون انفسهم بلقبهم و یأوّلون أقوالهم ألا فمن مال إلیهم فلیس منّا و إنّا منه براء و من  أنکرهم و ردّ علیهم کمن جاهد الکفار بین یدی رسول الله(ص).[2]

از بزنطی نقل شده که امام صادق(ع) فرمود: یکی از دوستان ما به امام صادق)ع) عرض کرد: در این زمان گروهی پدید آمده اند که نام آنان صوفی است، درباره آنان چه می فرمایید؟ فرمود: آنان دشمنان ما هستند و هر کس به سوی آنان میل نماید از آنان خواهد بود و با آنان محشور خواهد شد. و در آینده گروهی خواهند آمد که مدّعی دوستی ما هستند و به سوی صوفی گری تمایل یافته و مانند آن می شوندو همان لقبشان را برای خود نیز بر می گزینند گفتار آنان را (که ظهور در کفر دارد) تأویل و توجیه میکنند. آگاه باشید هر که به سوی آنان تمایل پیدا کند از ما نیست و ما از او بیزاریم.و هر کس صوفیه را انکار کند مانند کسی خواهد بود که با کافرین در حضور رسول خدا(ص)به جهاد بپردازد.

امام رضا(ع) فرمود:

من ذکر عنده الصوفیه و لم ینکر هم بلسانه و قلبه فلیس منّا و من أنکرهم فکأنّما جاهد الکفار بین رسول الله(ص).هر کس که نام  صوفیه نزد وی برده شود و آنان را با زبان و دل انکار نکند از ما نیست، و هر کس آنان را انکار کند مانند کسی خواهد بود که در رکاب رسول خدا)ص( به جهاد با کفّار بپردازد. [3]

و در حدیث دیگر فرمود: لا یقول بالتّصوف أحد إلّا لخدعَه أو ضلاله أوحماقه.

کسی ادعای صوفی گری نمی نماید، مگر برای فریب دیگران یا از روی گمراهی  و یا از روی حماقت و نفهمی. [4]

از محمد بن حسین بن ابی خطّاب نقل شده است که گفت: من با امام هادی در مسجد پیامبر(ص) بودم که عدهای از یاران حضرت وارد مسجد شدند (و کنار حضرت قرار گرفتند)پس از آن عده ای از صوفیه وارد شدند و در گوشه ای حلقه وار نشستند و مشغول ذکر او شدند. حضرت با دیدن این منظره فرمود:

لا تلتفتوا إلی هولاء الخدّاعین،فانّهم خلفاء الشیطان.مخّربوا قواعدالدین،یتزهّدون لإراحه الأجسام و یتهجّدون لتصیّد الأنام،یتجرّعون عمراً حتّی یذبحوا للإ یکاف حمراً ، لا یهلّلون إلّا لغرور الناس...

به این فریب دهندگان توجه نکنید، زیرا آنان خلفای شیاطین و خراب کننده ی دستورات دین هستند. زهد آنان برای تن پروری و شب زنده داری آنان برای به دام انداختن مردم است. برای پالان کردن مردمان نفهم عمری خود را به سختی و هلاکت می اندازند. تهلیل گفتنشان برای فریب مردم .

کم خوردنشان در روز برای پر کردن کاسه های خود و برای جلب دلهای احمقان است. با مردم با محبت فراوان سخن می گویند،ولی از سوی دیگر آنان را به چاه می افکنند.ورد آنان   رقص  و  صدا بلند کردن  و ذکر  آنان  غنا و  آواز  خواندن  است.آنان را جز سفیهان پیروی   نمی کنند و جز احمقان معتقد نمی شوند.
کسی که به زیارت یکی از آنان برود مانند کسی است که معاویه و ابوسفیان را کمک کند. یکی از یاران حضرت عرض کرد: حتی اگر به حق شما اعتراف نماید باز به حکم همین است.حضرت یک نگاه غضبناک به او انداخت و فرمود:این سخن را رها کن!هر کس معترف به حقوق ما باشد به راهی که عاق ما در آن است گام برنمی دارد.و فرمود:«الصوفّیه کلّهم مخالفون و طریقتهم مغایره لطریقتنا»تمام صوفیه مخالف ما هستند و روش آنان با روش ما مغایرت دارد.آنان کسانی هستند که کوشش می کنند تا نور خدا را خاموش سازند ولی خدا نورش را کامل می کند، اگر چه کافران را  ناخوش آید. [5]

[1] .سفینه البحار،ج1،ص58

[2] .همان،ج2.ص57

[3].همان

[4] .همان، ص 58

[5]. همان، ج2 ص 57
............................
به نقل از :                    http://darvish91.blogfa.com
آدرس صفحه :   http://darvish91.blogfa.com/post/10
.................................
ان سوی صوفیگری

آن سوی صوفی گری


چکیده : صوفیگرى، مشربى است که با ادعاى تهذیب دل و صاف و صیقلى کردنِ قلب، در میان فرقه‏ هاى اسلامى سربرآورد و به‏
علل و عواملى با این ادعاى حق، به راه باطل رفت و با اتّخاذِ شیوه ‏هاى نامناسب و غیرشرعى، آموزه ‏هاى دینى را زیر پانهاد و در خصوصِ تعالیم اسلام، به پندارهاى ناصواب دچار گشت.
اثر حاضر در شش فصل، همه جنبه‏هاى این مشرب را بررسى و موارد لغزش آن را به تفصیل آورده است.

ناشر :  بوستان کتاب
                     www.bustaneketab.com

فروشگاه مركزى: قم، چهار راه شهدا (محل عرضه 12000 عنوان كتاب با همكارى بیش از 170 ناشر)، تلفن: 02537743426
فروشگاه شماره 2: تهران، میدان فلسطین ،خیابان طوس ،کوچه تبریز پلاک 30، تلفن 02188956922
فروشگاه شماره 3: مشهد، چهارراه خسروى، خیابان شهید رجایى، جنب مجتمع یاس ، تلفن 05112233672
فروشگاه شماره 4: اصفهان ، خیابان حافظ، چهارراه کرمانى، تلفن 03132220370
فروشگاه شماره 5: اصفهان ، میدان انقلاب، جنب سینما ساحل، کتابفروشى بوستان کتاب، تلفن 03132221712
فروشگاه شماره 6: قم ، چهارراه شهدا، نبش خ ارم، تلفن 02537837102-02537743179





برچسب ها: روایات صوفیه، احادیث صوفیه، تصوف، صوفیگری، صوفی گری، مجذوبان نور، majzooban.org،
مطالب مرتبط: عارف یا صوفی،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
به اشتراک گذاری:

نوشته شده در تاریخ : جمعه 17 بهمن 1393 توسط : v .y
ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو