تبلیغات
مجذوبان نور,تصوف,صوفیه,دراویش گنابادی,majzooban - شباهت عرفان سیاسی گنابادی با عرفان جنسی اوشو

مجذوبان نور,تصوف,صوفیه,دراویش گنابادی,majzooban

                                                            majzooban noor

یکی از ویژگی‌های عرفان‌های کاذب، «دعوت به خود» از سوی سرکردگان این فرقه‌هاست و این در حالی است که عارفان حقیقی همیشه با «دعوت به خدواند» در جهت صراط مستقیم گام برمی‌دارند.
با بررسی منابع معتبر هیچ‌گاه مشاهده نشده است که عارفان حقیقی سالک را به خود دعوت کنند و همیشه سالک تحت تاثیر توحید حقیقی و الگوگیری از پیامبران الهی و ائمه معصومین قرار می‌گیرد، ولی در عرفان‌های کاذب همیشه توحید و امامت تحت تاثیر اقطاب و بزرگان فرقه قرار می‌گیرد و این موضوع تا جایی پیش می‌رود که ولایت مخصوص خاتم انبیاء را برای خود قائل می‌شوند و ثمره ارسال پیامبران الهی و کتاب‌های مقدس آسمانی را بیعت با اقطاب و بزرگان خود می‌دانند!
در بحث توحید و خداشناسی در فرقه سیاسی صوفیه و عرفان‌های کاذب به شباهت‌های عجیب آن‌ها اشاره کردیم (کلیک کنید) که این خود سند محکمی بر بطلان این فرقه سیاسی است.
در ادامه به بررسی افکار اشو (مروج عرفان جنسی) و عرفان صوفیه می‌پردازیم.
دعوت به خود در عرفان ارائه شده در فرقه سیاسی صوفیه:

 

1- یوسف مردانی شیخ صوفیه شهر کرج در سخنرانی خود ضمن رد الگوگیری از پیامبر (ص) توسط فقرا آن را مخصوص مردم همان1400 سال قبل دانست و فقرا را به خود دعوت کرد.
 

2- مقصود از ایمان، همین بیعت با مرشد است که خداوند، دیگر صاحب بیعت را عذاب نکند و اگرچه فاجر باشد و مقصود از نماز‌ها همین بیعت است. (فرقه گنابادی، داود الهامی، صفحه۸۲)

 

3- سلطان محمد بیچاره معروف به ملاسلطان در کتاب سعادت نامه صفحه۱۳۸ بیان می‌کند: مقصود از خلقت تو مرید این طاعت و اقتداست، بلکه می‌گوییم ارسال رسل و انزال کتب و زحمت انبیا و مشقت اولیا از برای ارادت و اقتدا به قطب است.

 

4- قطب و امام هر دو مظهر یک حقیقت و دارای یک معنا و اشاره به یک شخص است. (فصل نامه عرفان ایران صفحه ۳۳)

 

5- در کتاب صالحیه آمده است که هرکس از ولی وقت سرپیچی کند اگر هفتاد سال عبادت کند و ریاضت کشد نفع نبخشد و به جایی نرسد. (صالحیه چاپ دوم صفحه ۲۷۳)

 

6- کیوان قزوینی یکی از ادعاهای اقطاب این فرقه را اینچنین بیان می‌کند: آن‌ها باطن ولایتی را که مخصوص انبیاء است برای خود معتقدند. (استوارنامه صفحه۳۹۸)

 

7- اعتقاد به وجود امام به عنوان قطب عالم امکان با مفهوم قطب در تصوف تقریباً یکسان است. (فصلنامه عرفان ایران ش۷)

 

8- در کتاب ولایت نامه باب پنجم آمده است که اگر کسی تمام عمر شب در نماز و روز در روزه باشد و... ولایت ولی امر خود را نداشته باشد، تا جمیع اعمال او به دلالت کردن و امر کردن [ولیّ باشد]، هیچ حق بر خدا نخواهد داشت و از اهل ایمان نخواهد بود. (ولایت نامه، باب پنجم، فصل دوم صفحه ۱۷۵)

 

9- یوسف مردانی شیخ صوفیه شهر کرج بار دیگر با منیت و دعوت به خود از تمامی پیامبران الهی و ائمه به عنوان الگوی خیالی یاد می‌کند و در توهینی وقیحانه می‌گوید: یک محمد خیالی فرض می‌کنند که 1400 سال قبل بوده یک علی خیالی فرض می‌کنند که 1400 سال قبل بوده یک حسین خیالی فرض می‌کنند که 1300 سال قبل بوده یک عیسی خیالی فرض می‌کنند که 2000 سال قبل بوده یک موسی خیالی فرض می‌کنند که 4000 سال قبل بوده و بعد شروع می‌کنند در مورد گفته‌های این اشخاص صحبت کردن گفتگو کردن و تو سر هم زدن و با یکدیگر مناقشه و بحث کردن و مجادله کردن اون این رو کافر می‌داند و اون دیگری را کافر می‌داند و می‌گویند آن چیزی که من فهمیدم درست است و آن چیزی که تو فهمیدی درست نیست! (کلیک کنید)

 

دعوت به خود در عرفان جنسی اوشو:

 

1- هرچه تسلیمت عمیق‌تر باشد معرفتت نیز بالاتر خواهد بود. (تسلیم مرشد)
 (تفسیری از اشو بر داستان‌های صوفیان، باگوان اشو راجنیش، جلد اول، صفحه39چاپ چهارم1382، انتشارات فراروان)

 

2- وقتی با یک مرشد هستی، باید بسیار بسیار هشیار و آگاه باشی. زیرا هر چیز و هر امر کوچک نیز طوری ترتیب داده شده تا به رشد روحانی تو کمک کند. (همان صفحه41)

 

3- اگر با من توافق کنی دیر یا زود نوری عظیم از تو ساطع می‌گردد. تو برای خودت نوری خواهی شد و نه تنها برای خودت نوری خواهی شد بلکه برای دیگران نیز. تو برای تمام کسانی که در تاریکی سرگردان هستند یک منبع نور می‌گردی ولی نخست شرط لازم این است که توافق کنی بدون تردید بدون شرطی از جانب تو یک اعتماد بی‌قید و شرط.  (همان صفحه41)

 

4- بسیاری از من می‌پرسند چرا ما نمی‌توانیم اینجا باشیم و بدون مشرف شدن چیزی بیاموزیم؟ و من می‌گویم شما می‌توانید اینجا باشید و هر چه بیاموزید آموخته‌اید ولی تا وقتی که خودی نباشید نمی‌توانید فیضی را که برای شما آماده ساخته‌ام دریافت کنید، با مشرف شدن شما به سادگی نشان می‌دهید که درهای من به رویتان باز است و یا من آماده‌ام تا برای انرژی شما میزبان باشم و یا بیا و مهمان من باش این یعنی تشرف و صوفی باید چنین باشد. (همان صفحه43)

 

قضاوت با شما
آیا با توجه به شباهت عجیب عرفان سیاسی صوفیه و عرفان جنسی اشو بازهم می‌توان ادعای این فرقه مبنی بر ترویج عرفان ناب اسلامی را پذیرفت؟

 

منبع: فرقه نیوز
...........................................
به نقل از :                                       http://www.harfeakhar.com
آدرس صفحه:    http://www.harfeakhar.com/article/show/2523



 




برچسب ها: مجذوبان نور، مجذوبان، مجذوبان majzooban، majzoban، majzuban، majzooban، majzooban noor،
مطالب مرتبط: http://www.harfeakhar.com/article/show/2523،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
به اشتراک گذاری:

نوشته شده در تاریخ : یکشنبه 9 اسفند 1394 توسط : v .y