تبلیغات
مجذوبان نور,تصوف,صوفیه,دراویش گنابادی,majzooban - فرقه گنابادی, دینی را به مویی بسته اند!

مجذوبان نور,تصوف,صوفیه,دراویش گنابادی,majzooban

چرا دراویش سبیل بلند می گذارند؟
دلیل سبیل بلند دراویش چه چیز است؟
آیا مسلمانی و اعمال فرایض دینی را بجا آوردن, نیاز به سبیل بلند دارد؟
چرا دراویش را با این شاخص می شناسند؟

                                                    مجذوبان نور
در ادامه مطلب مشاهده کنید.
یکی از سیاق مهم فرقه گنابادی سبیل بلند می باشد که با این مسلک دینی را به مویی نبسته اند!
سبیل بلند از شاخصه های اعضای فرقه گنابادی می باشد, و تا کنون دلیلی روشنی برای این عمل وجود ندارد بجز برخی از ادله های بی اساس از خرافه پرستی.
از شاخصه های دراویش گنابادی گذاشتن سبیل بلند است. در فرقه گنابادی این عمل شایع است وتقریبا قریب به اتفاق اتباع آن شارب بلند دارند.
سلطانحسین تابنده در كتاب پر شبهه رساله رفع شبهات, در جواب مخالفین دست به توجیهاتی زده است.
وی می نویسد: به فرمایش مرحوم جدّ امجد اعلی جناب حاج ملّا سلطان محمد سلطان علیشاه دینی را به مویی نبستهاند؛ و ثانیاً) در میان سلسله فقرا تقیدی به زدن یا گذاشتن نیست و از طرف بزرگان امری به گذاشتن نشده و در بعضی ازمنه یا امكنه علامتی بوده برای شناسایی یكدیگر و بسیاری از فقرا میزنند و اصلاً مورد اعتراض هم در سلسله نیستند، چون این قبیل امور آداب تنظیفیه است و مربوط به عبادت نیست و شارع مقدّس برای این قبیل امور جزئیه اهمیتی قائل نشده؛
در همین جا سوالی طرح می شود كه اگر دینی را به مویی نبسته اند چرا اینقدر شما تقید به گذاشتن سبیل در فرقه خود داریید ویك صوفی حاضر است جان خود را بدهد اما سبیل خود را نه اگر سری به بیدخت گناباد بزنید ویا به شش ده شهرستان فسا به راحتی می توانید صوفی را از غیر صوفی تشخیص دهید.
ایشان می گوید این امور از آداب تنظیفیه است وشارع مقدس اهمیتی برای این امور جزئی قائل نشده است.
نمی خواهم وارد بحث روایی وفقهی آن شوم اما ایشان نگفته اند كه چرا حد اقل كراهت آن كه مورد تاكید شرع است توسط شما كه ادعای رعایت شرع مقدسه را دارید مورد توجه قرار نمی گیرد.
بعد ایشان در توجیه گذاشتن سبیل مطالبی می نویسد كه هر مطلعی از احكام و رایات را به خنده وا می دارد:
وی می نویسد: باضافه حدیث منقول در كافی كه راوی خدمت حضرت عرض كرد:
اِنّی رَجُلٌ شَبَقٌ و لَیسَ لِی مَااتَزَوَّجُ بِهِ فَاِلَیكَ اَشْكومِنَ الْعُزُوبَةِ فَقالَ(ع): وَفِّرْ شَعْرَ جَسَدِكَ وَ اَدِم الصّیام(۱۴۹)، دلالت دارد بر این كه روزه و زیاد نمودن موی بدن از شهوت میكاهاند كه شاید یك علت حرمت كم كردن مو در موقع احرام نیز همین امر باشد.
واقعاً چقدر ایشان مغلطه می كنند. در این روایت و روایت های مشابه در مورد بلند گذاشتن موی بدن برای كم شدن شهوت سفارش شده است, اما ایشان با كمال تعجب منظور از آن را سبیل می داند, بعد ایشان طبق عدت معمول بزرگان صوفیه كه حدیث بدون مدرك جعل می كنند می نویسد:
بعضی از بزرگان نوشتهاند كه این چند خبر را در بعض كتب مقاتل دیدهاند و آنها این است:
اَلدَّمُ یقْطُرُ مِنْ شَوارِبِهِ(.از سبیل های آن حضرت خون میچكید) جای دیگر است: وَالنّورُ یسْطَعُ مِنْ شَواربِهِ( از سبیل های آن حضرت نور می درخشید ) و نیز وَالرّیحُ یحرِّكُ شارِبَهُ یمیناً و شِمالاً
و با كمال جسارت می گوید: باد سبیل های آن حضرت را به راست وچپ تكان می داد.
یكی نیست به این آقا بگوید, چرا بدون مدرك به ائمه این جور مسائل خلاف را نسبت می دهی؟
چقدر سند محكمی ارائه كرده ای كه نوشته ای برخی بزرگان در برخی كتب مقاتل, حال این بزرگان كیستند؟ واین كتب مقاتل چه كتبی خدا می داند, اصلا كدام یك از ائمه این قدر سبیلش بزرگ بوده كه باد آنرا به راست وچپ می برده است؟
به هر حال اگر در فرقه شما این امر واجب نیست چرا این جور به این امر مذموم تقید دارید و برای اثبات آن به ائمه تهمت می زنید؟
...............................
به نقل از :   http://ahmadbaranerad.blogfa.com
آدرس صفحه:  http://ahmadbaranerad.blogfa.com/post/92










برچسب ها: سبیل گذاشتن، سبیل، مجذوبان نور، مجذوبان، مجدوبان، دراویش، روز درویش،
مطالب مرتبط: http://ahmadbaranerad.blogfa.com/post/92،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
به اشتراک گذاری:

نوشته شده در تاریخ : یکشنبه 9 اسفند 1394 توسط : v .y