تبلیغات
مجذوبان نور,تصوف,صوفیه,دراویش گنابادی,majzooban - تصوف؛ نتیجه بار کج سقیفه بنی ساعده.

مجذوبان نور,تصوف,صوفیه,دراویش گنابادی,majzooban

                                        majzooban noor


پس از سقیفه بنی ساعده و غصب خلافت از امیرمومنان هر چند توانستند خلافت را غصب کنند اما چهره معنوی اهل بیت همچنان پر تو افشانی میکرد. و این نورانیت و معنویت بنی امیه را که سهمی ار معرفت نداشتند می آزرد. لذا سران بنی آمیه به فکر راه حل هایی بودند که بتوانند جای اهل بیت(ع) را در ارشاد الهی و معنوی مردم بگیرند. لذا با ساخت جریان زهد و گوشه نشینی و طرح سنیان تند رویی چون حسن بصری سعی کردند این طرح شوم را سازماندهی کنند.
این جریان ادامه پیدا کردتا اینکه در قرن دوم ابوهاشم کوفی رسماً بنیان تصوف را بنا نهاد.این جریان با طرح مساله شیخوخیت و رهبری معنوی در مقابل اهل بیت قد علم کردند.وانحراف بر انحراف به مرور زمان افزوده شد تا اینکه سنّی مسلکانی چون منصور حلّاج که حتی حق امیر مومنان را ندیدند کوس انالحق بزدند و دعوی هدایت کردند.نگاهی به تاریخ تصوف نشان میدهد تا اوایل عهد صفویّه، صوفی شیعه کمتر به چشم میخورد.سنیانی چون جنید بغدادی، احمد غزالی، ابوحلمان دمشقی، ابوالقاسم گرکانی، شبلی، حلاج، ابوسعید ابولخیر وغیره تا آن زمان رهبری صوفیه را عهده دار شدند.خواجه عبدالله انصاری میگوید از میان دو هزار صوفی که دیده ام دو تن از آنها شیعه بوده اند. تا اینکه درآغاز عهد صفویه صوفیان برای نفوذ در مردم اهل بیت دوست ایران ناگذیر به ساخت تصوّف شیعی شدند.و پیوند بین صوفیه و شیعه آغاز شد.هر چند به دلیل ادعاهای اقطاب صوفیه شاهان صفوی با آنها درگیر شدند و تصوف از حکومت جداشد.بعد ها صوفیان شیعه برای اینکه بتوانند اشکالات مخالفین را جواب دند دست به ساخت تاریخچه های جعلی زدند، سنّی هایی چون حسن بصری و جنید بغدادی(لعنة الله علیهما) را شیعه دانستند.
این جریان تا اکنون ادامه دارد و ریشه های تسنن به راحتی در عقائد صوفی شیعه یافت میشود. دکتر مصطفی آزمایش صوفی اروپا نشین در بحثی در فصلنامه عرفان ایران رسماً به دشمنان خلفای غاصب(دشمنان ابوبکر و عمر) می تازد و آنها را جاهل خطاب میکند.
و دراین میان ادعاهای اقطاب به جایی میرسد که دست به تشریع میزنند و غسلهایی را که در اسلام نیست و نیز  عشریه را (در مقابل خمس که خداوند تشریع فرموده) میسازند و تا جایی که خود را شریک باریتعالی قرار می دهند بدین سان که مرید باید در وقت تشرف به قطب دو بار سجده کند ،حتی کار به جایی میرسد که باید صورت قطب  به جای خداوند در عبادت مد نظر مرید قرار گیرد.
....................
به نقل از    :        http://erfan90.persianblog.ir
..............................









برچسب ها: سقیفه، جریان سقیفه، سقیفه بنی ساعده، صوفی، تصوف، صوفیه، مجذوبان نور،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
به اشتراک گذاری:

نوشته شده در تاریخ : چهارشنبه 29 بهمن 1393 توسط : v .y